Distribuie
Wellbeing: cum să fii performant la job și totuși să te bucuri de vară
Vară, soare, vacanță – cuvinte care ne aduc în minte relaxare, distracție și timp liber. Dar, pentru mulți dintre noi, vara înseamnă și continuarea activităților profesionale. Cum putem îmbina aceste două aspecte și să fim atât productivi la job, cât și să ne bucurăm de sezonul cald? Răspunsul: Wellbeing. Uite:
7 sfaturi de wellbeing care îți vor transforma vara profesională
1. Prioritizează sănătatea mentală și fizică:
Începi prin mindfulness și meditație. Chiar și câteva minute de meditație pe zi pot reduce stresul de la job și îmbunătăți concentrarea chiar și pe timpul verii. Există diverse aplicații și resurse online care te pot ajuta să începi o practică de meditație.
Nu uita nici de exercițiile fizice. Activitatea fizică regulată este esențială pentru o stare de bine generală ce se va reflecta și în productivitatea ta de la locul de muncă. Chiar și un power walk scurt sau câteva exerciții de stretching te pot ajuta să te simți mai energizat și mai aliniat cu obiectivele tale din acea zi de lucru.
2. Pauze, dar active:
În loc să faci scrol hipnotizat pe telefon în timpul pauzelor, fii prezent în realitate. Încearcă să faci câteva exerciții de respirație pentru început. Completează-le apoi cu un joc ce te va ajuta să rămâi în prezent: aruncă o minge de ping-pong în peretele biroului și prinde-o când revine către tine. Deși pare o distracție de copii, acesta este un exercițiu clasic de fixare a minții în prezent. Vei fi mirat când vei descoperi câtă concentrare ai când vei reveni la taskurile de la job.
3. Nu uita de H2O
Organismul tău este 60% apă. Așa că nu uita să te hidratezi corespunzător pe parcursul zilei de lucru pentru a performa la locul de muncă la nivel maximum. Cu atât mai mult acum pe perioada verii, când organismul are un consum sporit de H2O la orice task.
Deshidratarea poate duce la oboseală, dificultăți de concentrare și iritabilitate. Așa că, indiferent că ești în work from office sau în remote work, asigură-te încă de dimineață că ai mereu o sticlă de apă la îndemână. Și bea cu regularitate, chiar dacă nu simți sete.
4. Alimentează-te sănătos, dar „de vară”
Wellbeing poate însemna și hrană corespunzătoare perioadei din an și activității tale. Așa că, iulie fiind, alege gustări sănătoase și evită alimentele procesate care pot duce la oboseală și la scăderea energiei. Indiferent dacă îți desfășori activitatea de la birou sau dacă ești în work from home, alimentează-ți frigiderul cu hrană „de vară.”
Pentru o concentrare optimă la acel raport care ți-a ocupat toată săptămâna, consumă cât mai multe fructe, legume, nuci și semințe și cât mai puțină carne, mai ales procesată.
În plus, nu-ți lua masa pe tastatură. Bucură-te de prânzul tău afară, într-un parc unde te poți relaxa pe deplin.
5. Creează un spațiu de lucru plăcut
Pentru a face loc wellbeing-ului în viața ta profesională, trebuie să faci mai întâi un pic de loc pe masa ta de lucru. Mai în glumă mai în serios, spațiul în care lucrezi este un factor esențial pentru starea ta de spirit, care la rândul ei îți influențează performanța la job.
Așa că asigură-te că biroul tău este un spațiu organizat, curat și bine luminat. Alege un scaun ergonomic și o poziție de lucru confortabilă. Și, nu în ultimul rând, ai grijă să îți așezi biroul acolo unde vei avea lumină naturală. Aceasta reduce oboseala ochilor tăi expuși constant la lumina albastră a ecranelor.
6. Construiește relații pozitive:
Studiile arată că relațiile pozitive cu oamenii din echipă pot duce la o calitate a vieții sporită în perioada acelui loc de muncă. Poți citi mai multe informații despre asta la finalul articolului, în concluzii.
Ce este clar e că o atmosferă plăcută la birou poate reduce stresul și crește satisfacția profesională. De aceeaa, ca parte a planului tău de wellbeing pe vara acesta, ia în calcul să fii extra prietenos (acolo unde se poate) cu colegii tăi pentru a clădi relații ce te vor ține fericit o viață.
7. Solicita beneficii de wellbeing angajatorului:
În final, dar nu în ultimul rând, este esențial să îi soliciți angajatorului tău beneficii care să-ți ofere wellbeing. Iată câteva exemple: abonamente la săli de sport, programe de meditație sau consiliere psihologică.
Abordează problema proactiv și informează-te despre beneficiile disponibile în regiunea ta, apoi solicită ce ți se pare util (și realist) superiorului tău. Dacă ai avut recent o mărire de salariu, iar încă una iese din discuție, atunci poate că un beneficiu precum un abonament la un bazin de înot poate fi exact acel stimulent pe care îl poți cere ca extra recompensă.
Evaluări recente
Concluzie în cifre
Iată, acum, așa cum te-am obișnuit de ceva vreme, câteva date din studii care susțin ideile de mai sus:
Studiul Whitehall of British Civil Servants: Inițiat în 1956 la Universitatea Oxford, acest studiu a urmărit viețile a 10.301 funcționari publici britanici timp de 50 de ani ;i a concluzionat că relațiile sociale strânse și de calitate la birou (și nu numai) sunt un factor esențial pentru o viață lungă și sănătoasă.
Studiul Skanska (2015): a analizat impactul luminii naturale asupra angajaților din 11 clădiri de birouri din Suedia. Rezultatele au arătat că angajații care aveau acces la lumină naturală au raportat o productivitate cu 15% mai mare și un moral mai bun decât cei care lucrau în spații cu lumină artificială.
Studiul Universității din California, Irvine (2015): a analizat impactul unui program de mindfulness de 8 săptămâni asupra angajaților din domeniul IT. Rezultatele au arătat că angajații care au participat la programul de mindfulness au raportat o creștere cu 25% a productivității, comparativ cu grupul de control. De asemenea, studiul a constatat că angajații expuși la mindfulness au prezentat o reducere cu 20% a nivelului de stres și o îmbunătățire a concentrării și a atenției.
Deci „Quod Erat Demonstrandum”: Wellbeing la locul de muncă = mai multă productivitate pentru tine pe perioada verii acesteia. Iar dacă încă mai ai îndoieli, nu uita:
„Investește în wellbeing-ul tău, pentru că este cea mai bună afacere pe care o poți face vreodată.”
Warren Buffett
Citește toate articolele despre
Echilibru Comportamentul uman Workforce planning Human behavior Organizational excellenceDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Echilibru
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.md