Top 6 metrici de urmărit pentru procesul de recrutare

10.11.2020
5 min
Top 6 metrici de urmărit pentru procesul de recrutare

Distribuie

Înainte de a angaja un candidat pentru o funcție, o companie trece printr-un proces de angajare pas cu pas. Acest proces are trei faze cheie, incluzând planificarea, recrutarea și selecția candidaților. Iar pentru evaluarea performanței a întregului proces de recrutare, este important să se cunoască și urmărească un anumit număr de metrici de performanță.

În acest articol vei afla:

   - Cum decurge un proces de recrutare eficient?

   - Ce metrici trebuie să urmărești pentru a recruta eficient?

 

Cum decurge un proces de recrutare eficient?

Recrutarea este o funcție de bază a departamentului de resurse umane. Este un proces care implică toți pașii de la identificarea și atragerea candidaților, la desfășurarea interviurilor, până la selectarea, angajarea și integrarea angajaților noi.

Un proces eficient de recrutare este un model de angajare specific organizației care își propune să găsească oamenii potriviți, pentru jobul potrivit, la momentul potrivit. Este, în fapt, o abordare pas-cu-pas ce are scopul de a aduce oameni talentați care pot ajuta compania să crească. Acest lucru face posibilă consolidarea unui număr mare de candidați talentați dintr-o piață de muncă limitată. De asemenea, minimizează timpul implicat în găsirea candidaților și ocuparea rolurilor pentru joburile prezente și viitoare ale companiei.

Evaluarea performanței procesului de recrutare este obligatorie pentru a te asigura că procesul de angajare se desfășoară eficient și că anunțurile companiei tale atrag în continuare cei mai potriviți candidați de pe piața forței de muncă. Procesul de bază este același, dar pot exista schimbări majore atunci când întregul proces de angajare se desfășoară remote, aproape exclusiv în mediul online.

Trecerea la recrutarea exclusiv online nu numai că ajută companiile să automatizeze procesele interne și să eficientizeze întregul proces de angajare, ci  oferă și date valoroase pentru recrutori și pentru companie. Instrumentele de raportare au devenit o necesitate, în special pentru menținerea unor inițiative de recrutare eficiente pe viitor. Datele obținute ajută la eficientizarea întregului proces. Astfel, companiile ajung să obțină cei mai buni candidați posibili pentru rolurile disponibile. De asemenea, managerii din fruntea echipelor de recrutare pot utiliza aceste date pentru a monitoriza eforturile depuse și rezultatele obținute, pentru o gestionare mai eficientă pe viitor.

Metricii de recrutare sunt o parte esențială a angajării și recrutării bazate pe date concrete. Sunt, de fapt, niște măsurători utilizate pentru a urmări succesul angajării și pentru a optimiza procesul de angajare a candidaților pentru o companie. Atunci când sunt utilizate corect, aceste valori ajută la evaluarea procesului de recrutare.

Iată 6 metrici utili și specifici pentru fiecare etapă pe care ar trebui să îi monitorizezi:

 

Top 6 metrici de urmărit în procesul de recrutare

 

1. Sursa de angajare

Specialiștii în achiziția de noi talente folosesc sursa de angajare ca metric al performanței procesului de recrutare. În prezent, candidații beneficiază de ajutorul canalelor digitale și a conturilor de social media pentru a căuta eventualele companii la care să aplice pentru un job nou. 

Știind exact sursa de unde vin cei mai buni candidați este probabil de cea mai mare importanță. Aceste date te ajută în a lua decizii bune și avizate despre investirea bugetului de recrutare. 

Cunoscând acest metric, poți înțelege totalul cheltuielilor de recrutare și, astfel, poți renunța la anumite canale care nu aduc candidați, investind, în schimb, în cele care chiar performează. 

 

2. Timp de angajare

Cei mai buni candidați nu vor aștepta pentru totdeauna, deci trebuie să te asiguri că procesul de recrutare al companiei tale se desfășoară într-un interval de timp potrivit. În caz contrar, vei risca să ratezi cei mai potriviți candidați de pe piață.

Măsurarea timpului de angajare îți va oferi o imagine clară a timpului necesar pentru ocuparea unui post, din momentul în care postul este deschis și anunțat, până în momentul în care candidatul ideal este angajat. Astfel, vei putea îmbunătăți fiecare etapă a procesului de recrutare, pentru a preveni eventualele blocaje nedorite și, în cele din urmă, să angajezi mai bine și mai repede.

 

3. Cost per angajare

Procesul de recrutare necesită o mulțime de resurse, incluzând costurile publicitare, taxele de recrutare, de gestionare a conturilor de socializare și găzduirea anunțurilor pe LinkedIn. Costul per angajare este un metric central atunci când vine vorba de calcularea și gestionarea bugetului de recrutare. 

Pentru a calcula corect costul mediu per angajare, se adună toate costurile angajării (interne și externe) și suma respectivă se împarte la numărul de angajări totale dintr-un anumit interval de timp:

Total costuri interne de recrutare + costuri externe de recrutare / Total angajări

Costurile interne de recrutare includ salariile recrutorilor, costurile fixe legate de infrastructuri și programul de recomandare a angajaților, de exemplu. Iar costurile de recrutare externă includ taxele de agenție, cheltuieli publicitare, investiții în tehnologie, costuri de călătorie și / sau relocare, semnarea de bonusuri, etc.

Este important să cunoști foarte bine costurile departamentului de resurse umane și să utilizezi date corecte și precise în a calcula acestmetric. Doar așa vei putea să evaluezi corect costul per angajare și să identifici în ce moduri îl poți optimiza.

 

4. Rata de conversie a paginii de carieră de pe site

O pagină de cariere de pe site-ul companiei, care arată bine și atrage candidații potriviți, este cheia pentru un proces de recrutare eficient și performant. Dar nu este vorba de simpli vizitatori, scopul este de a obține cât mai mulți solicitanți. Dar cum afli dacă pagina actuală de cariere funcționează sau nu?

Pentru a ști dacă pagina de cariere este un magnet eficient pentru noii candidați, trebuie să îi monitorizezi rata de conversie: Câți vizitatori solicită efectiv un loc de muncă prin intermediul site-ului tău?

Cunoașterearatei de conversie a paginii de carieră te va ajuta să evaluezi dacă trebuie să îmbunătățești gradul de utilizare, să rescrii fișele posturilor, să adăugi mai multe imagini și / sau videoclipuri pe pagină pentru a crește engagement-ul, etc.

 

5. Timp de aplicare

Cu cât formularul de aplicare la job este mai lung și mai greu de completat, cu atât va fi mai mare rata de abandon - 60% dintre candidați renunță la completarea cererilor de locuri de muncă online, din cauza lungimii sau complexității lor.Candidații aplică la foarte multe oferte de locuri de muncă în același timp și completarea numeroaselor formulare de înscriere poate deveni copleșitoare. De asemenea, candidații care sunt încă angajați în prezent s-ar putea să nu aibă mult timp de petrecut pe formularele de aplicare.

Pentru a garanta că toți candidații care aplică își completează cu succes candidatura, trebuie să te asiguri că este un proces rapid, scurt și simplu. Încearcă să construiești formularul de aplicare la job be baza obținerii doar a informațiilor necesare pentru a evalua dacă cel care a aplicat este calificat pentru postul respectiv. Ulterior, poți solicita informațiile suplimentare necesare de la candidații care trec la următoarele etape de recrutare.

 

6. Experiența în calitate de candidat

Un aspect decisiv procesului de recrutare este experiența pe care o oferi candidatului - modul în care candidatul se simte când parcurge pașii de recrutare în cadrul companiei tale - poate atrage mai mulți candidați sau îi poate alunga complet pe viitor.

Măsurarea nivelului de satisfacție a candidaților față de procesul de aplicare din compania ta este crucială, deoarece te ajută să știi ce aspecte sau pași ai recrutării trebuie îmbunătățiți, pentru a avea mai mult succes.

Există multe moduri în care poți evalua modul în care se simt candidații cu privire la procesul tău de recrutare. De exemplu, poți face un sondaj sau poți cere feedback la finalul procesului de aplicare. Indiferent de varianta aleasă, este fără îndoială foarte important să analizezi ratingul și feedback-ul oferit de către candidați. În fond, te va ajuta să îți îmbunătățești procesul de recrutare din companie.

 

Concluzie

Aceștia sunt doar câțiva dintre factorii pe care îi poți analiza pentru a evalua întregul proces de recrutare din cadrul companiei tale. Este foarte important ca eficacitatea procesului de recrutare să fie eficient evaluată și măsurată, pentru a putea gestiona corect întregul departament și pentru a-l îmbunătăți constant. 

Stabilirea și analizarea unor metrici pentru procesul de recrutare este cel mai bun mod de a vedea clar ceea ce funcționează și ce trebuie eliminat sau modificat. Îți vor oferi informații utile pentru creionarea anumitor strategii ce vor avea o rată de succes mult mai ridicată.

Citește toate articolele despre

Fara categorie

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.md