Distribuie
Employer Branding: Transformă angajații în ambasadori ai brandului tău
Atunci când se termină programul de lucru, începe strategia de employer branding a companiei tale – pusă în practică. Colegii tăi se duc acasă sau se văd cu prietenii lor, povestind mai departe cum le-a fost ziua și care au fost cele mai bune sau rele momente.
Câți dintre aceștia vor povesti cu însuflețire momentele lor preferate? Câți vor recomanda echipa și mediul de lucru către prietenii lor? Chiar dacă nu toți vor face asta, în fiecare companie există acei câțiva angajați care sunt bucuroși oricând să o promoveze către cei cu care interacționează.
Aceștia sunt ambasadorii companiei tale – ei sunt eroii neîncoronați ai brandului tău de angajator și cei mai buni promotori ai imaginii sale. Sunt acei colegi care, povestindu-le celorlalți despre munca lor, nu vorbesc despre un mediu de lucru, cât despre o poveste de lucru.
Însă printre colegii tăi se numără și aceia care sunt încântați de organizație și de rolul lor în ea, dar nu au la dispoziție cuvintele necesare pentru a-i transmite povestea mai departe. Pe aceștia trebuie să-i încurajezi să devină ambasadorii de care ai nevoie, motivându-i și găsindu-le cuvintele potrivite.
Iată cum ai putea face asta:
1. Employer branding-ul începe cu „de ce”
Care este „de ce”-ul companiei tale? Care e misiunea ei? Ce scop servește? Ce îi poate motiva și pe alții să-și dorească să-l atingă alături de tine? Pentru o strategie eficientă de employer branding, misiunea companiei tale trebuie transmisă printr-un mesaj autentic și motivațional. Odată definită, fă-o cunoscută tuturor colegilor tăi, astfel încât aceștia să o poată înțelege și transmite mai departe. Mai exact, ei ar trebui să poată să:
• explice misiunea companiei într-o singură propoziție;
• descrie principalele beneficii pe care le au;
• știe care sunt posturile disponibile;
• înțeleagă vocea brandului tău.
Pentru asta, pune la punct un cod al culturii sau transmite comunicări frecvente prin care să înrădăcinezi aceste informații.
2. Definește limbaje și valori comune
Companiile cu strategii excepționale de employer branding sunt cele care reușesc să definească un limbaj comun, permițându-le astfel angajaților să se înțeleagă și să comunice mai bine în contextul de lucru.
Pentru asta stabilesc un set comun de valori, valori care definesc câteva principii general valabile după care angajații se pot ghida în lipsa altor indicații.
De exemplu, dacă una dintre valorile organizației tale este cea de „învățare”, începe prin a o defini și a te gândi cum o poți măsura. La ce se referă de fapt? O cultură bazată pe învățare înseamnă ca angajații să urmărească o anumită traiectorie profesională și să avanseze constant în companie? Sau înseamnă că echipa va susține întâlniri frecvente de feedback 360 care să determine ritmul de învățare al fiecăruia?
Doar atunci când stabilești limbaje, valori și standarde comune vei putea trasa o cultură consecventă.
3. Află ce îi motivează pe colegii tăi
Printre cele mai importante lucruri pe care le poți face pentru colegii tăi este să înțelegi ce îi motivează cu adevărat. Astfel, le vei putea oferi îndrumarea de care au nevoie pentru a-și găsi rolul potrivit în povestea companiei.
Vei descoperi, cel mai probabil, că ceea ce își doresc cei mai mulți dintre ei este să învețe: colegii tăi vor să simtă că organizația în care lucrează investește în creșterea lor și că îi consideră parte din succesul ei. De aceea, companiile care pun accentul pe construirea unui mediu de învățare sunt mai bine poziționate pentru angajarea și retenția oamenilor talentați.
Pe lângă oportunitățile de învățare oferite, începe să derulezi sondaje periodice printre colegii tăi pentru a afla ce anume i-ar putea transforma în ambasadori ai brand-ului tău, dar și ce ai putea îmbunătăți pentru a-i aduce mai aproape de tine. Folosește întrebări precum: Ce îți place cel mai mult în organizația noastră? sau Ce ar putea face organizația noastră mai bine pentru a te ajuta să crești?
4. Folosește vocea angajaților
O bună strategie de employer branding este să le oferi colegilor tăi posibilitatea de a-ți reprezenta compania în mediul online, dând astfel glas experienței acestora.
De exemplu, poți adăuga testimonialele lor pe pagina de cariere a companiei, făcând-o astfel mai prietenoasă.
Sau motivează-ți colegii să interacționeze cu posibilii candidați în mediul online și să lase review-uri la adresa companiei vizibile tuturor celor interesați.
E rândul tău
Dacă vrei să spui o poveste despre compania ta, colegii tăi sunt cei mai buni povestitori. Însă, pentru a povesti mai departe, aceștia au nevoie de încurajarea ta, de motivație și de acces la informațiile pe care să le transmită.
Citește toate articolele despre
Fara categorieDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Fara categorie
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.md