DRÄXLMAIER Group Moldova: compania preocupată autentic de dezvoltarea profesională a angajaților săi

16.05.2024
5 min
DRÄXLMAIER Group Moldova: compania preocupată autentic de dezvoltarea profesională a angajaților săi

Distribuie

 

Misiunea Undelucram.md este de a asigura un echilibru durabil între angajații și angajatorii din Republica Moldova. De aceea ne-am propus să punem în lumină acele organizații care investesc din resurse pentru a clădi o relație sănătoasă cu oamenii lor. 

Începem acest demers astăzi prin interviul cu Rodica Ceornea, Head of HR pentru DRÄXLMAIER Group Moldova.

Rodica a avut un parcurs profesional deosebit. De la statutul de proaspăt angajată imediat după absolvirea facultății, până la cel de jurist și manager HR în cadrul unei companii de îmbuteliere a apei minerale, toate experiențele sale au ghidat-o spre organizația cu adevărat dedicată oamenilor ei: DRÄXLMAIER Group Moldova.

Citește acest interviu inedit până la final și descoperă toate beneficiile ce te-ar putea aștepta și pe tine dacă ai deveni unul dintre angajații companiei.

 

1. Ce funcție ocupați la DRÄXLMAIER Group Moldova și care a fost calea dumneavoastră în cadrul companiei?

M-am alăturat echipei DRÄXLMAIER în urmă cu 15 ani, în 2008. Aflasem de o poziție deschisă de manager HR și am fost foarte curioasă să aflu mai multe. Am găsit aici jobul ideal pentru posibilitatea de a afla despre practicile de business ale Grupului DRÄXLMAIER și a-mi dezvolta abilități și competențe noi. În acești 15 ani am avut o istorie de succes contribuind împreună cu echipa la dezvoltarea companiei prin creșterea numărului de personal, deschiderea noii fabrici în Republica Moldova, implementarea programelor de dezvoltare a angajaților, pilotarea Învățământului Dual în Moldova, etc.

În prezent execut rolul Head of HR pentru DRÄXLMAIER Group Moldova. Am dezvoltat în timp cu echipele HR din Bălți, Cahul și Chișinău o colaborare frumoasă cu toate Departamentele. Am o satisfacție foarte mare când mă gândesc la parcursul nostru comun ca echipă în cadrul DRÄXLMAIER Group Moldova.

 

2. În prezent înregistrați un număr de peste 5000 angajați în Republica Moldova. Care este elementul care ține angajații motivați și conectați la misiunea organizației? 

Avem o cultură organizațională orientată către o misiune comună – „DRÄXLMAIER is the sustainable systems supplier in the premium segment” – iar aceasta ne motivează să lucrăm împreună și să fim tot mai buni, să tindem la îmbunătățiri continue a proceselor existente și a performanței.

Totodată, cultura noastră este orientată către diversitate și incluziune, bunăstare, către a face bine în interiorul și exteriorul companiei, prin implicarea în diverse campanii sociale. Angajații se identifică cu misiunea și valorile companiei fiind implicați din prima zi în toate programele, beneficiile și grija oferite de companie și devenind parte a familiei DRÄXLMAIER, de asemenea punem un accent puternic pe transparență și comunicare deschisă încă de la început.

 

3. Într-o piață aflată într-o competiție acerbă pentru personal, ce îi determină pe colegii voștri să vă aleagă, ca angajator, în fiecare zi? 

În primul rând, suntem cel mai mare și inovativ angajator din Republica Moldova din domeniul Automotive. Cei care își doresc o carieră în domeniu își vor găsi aici locul potrivit pentru a câștiga experiența și cunoștințele necesare. Suntem un angajator, care oferă oamenilor oportunitatea de a face ceva mai ieșit din comun față de alți angajatori. Nu putem vorbi despre întreaga piață, însă vă putem spune despre factorii principali care îi determină pe candidați să aleagă DRÄXLMAIER Group Moldova - stabilitatea locului de muncă, oportunitățile de dezvoltare profesională, precum și pachetele de beneficii, criterii care rămân esențiale pentru alegerea unui loc de muncă.

Mediul de lucru încurajează performanța, dar starea de bine a angajaților este cea mai importantă. Pachetul de beneficii include, pe lângă multe altele, cel mai atractiv tichet de masă – cu valoarea maximă prevăzută de legislație (70 lei), transport tur/retur gratuit, contract de muncă nelimitat, servicii medicale gratuite în incinta companiei 24/24, cantină, zone de odihnă special amenajate, pachet social, posibilitatea de a alege regimul de muncă, oportunități de dezvoltare a carierei, training-uri și formări profesionale gratuite. 

Totodată, campaniile de Employer Branding devin elemente importante în procesul de decizie a candidatului și oportunități de a atrage tineri și talente. Pentru că în cadrul companiei noastre avem programe dedicate tinerilor și studenților, precum și programe realizate împreună cu școli și universități partenere cum sunt cele de Dual Education și Automotive Academy inclusiv programe de internship, devenim și mai atractivi pentru tinerele generații.

 

4. Cât de important este onboarding-ul pentru un nou angajat? Compania voastră are un program de pregătire inițială/ pregătirea angajaților fără experiență de muncă pentru încadrarea mai ușoară în activitatea companiei?

În calitate de manager de HR sunt foarte aliniată la afirmația că toți angajații trebuie să se simtă valorizați pe întreaga durata de angajare de la onboarding la offboarding. Primele zile la DRÄXLMAIER se petrec de regulă într-un training de inițiere pentru familiarizarea cu activitatea companiei, viziunea, misiunea, regulamentele interne, regulile de sănătate și securitate în muncă și politicile în vigoare, apoi colegii se încadrează în programul de instruire definit pentru funcția deținută. Avem programe de training foarte bine gândite și ușor de asimilat. Fiecare are oportunitatea de a deveni parte a echipei DRÄXLMAIER dacă manifestă această dorință! 

În HR ne place să încurajăm colegii să se dezvolte continuu și multilateral. Avem și program intern dedicat zonei de soft skills. Colegii noștri sunt interesați de cursuri de soluționare a problemelor, comunicare eficientă, inteligență emoțională și multe altele. 

Încă de la început, sunt puse la dispoziție angajaților toate resursele necesare pentru a se dezvolta din punct de vedere profesional. Avem acces la mai multe platforme de e-learning și training-uri interne. Fiecare angajat are un plan de carieră, iar oportunitățile interne sunt numeroase. În fiecare an, aproximativ 30% din pozițiile vacante sunt ocupate de candidați interni. Asta mă face să cred, că oricine își poate dezvolta cariera în cadrul companiei.

 

5. Care este pentru organizația voastră cel mai bun indicator al faptului că angajații sunt fericiți?

Numărul impunător de angajați și faptul că circa 1000 din ei împlinesc anul acesta o vechime în companie de peste 10 ani ne face să credem că le oferim ca Angajatori un mediu și condiții de muncă ce îi face fericiți. Adițional aceasta afirmație e susținută și de sondajele de opinie a angajaților și de rezultatele campaniilor „Recomandă un prieten“.

 

6. Care sunt pozițiile vacante cele mai căutate de către echipa de Recrutare? 

Cel mai des suntem în căutarea specialiștilor cu profil tehnic și cu cunoștințe de limbi străine engleza sau germana, cât și a muncitorilor calificați și necalificați pentru startarea proiectelor noi.

Suntem conștienți că profilul unui specialist în domeniul tehnic s-a schimbat destul de mult în ultimii ani. Pe lângă abilitățile tehnice se pune accent pe capacitatea de comunicare astfel încât know-how-ul și cunoștințele să poată fi împărtășite în echipă.

 

7. Ce le recomandați candidaților care își doresc să aplice la compania dumneavoastră?

Le pot recomanda să nu rateze o așa oportunitate și să aplice la compania DRÄXLMAIER. E ceva unic să lucrezi într-o companie în plină creștere, ce apreciază colegi curioși, ambițioși, cărora nu le este teamă de greșeli pe drumul către succes și dezvoltare. La DRÄXLMAIER, fiecare își poate valorifica competențele și cunoștințele!

 

Tu ești pasionat de industria automotive? 

Tocmai ai descoperit compania DRÄXLMAIER Group Moldova! Acum intră pe Undelucram.md, află mai multe despre activitatea companiei, parcurge și recenziile scrise de angajați și, dacă argumentele te conving, aplică informat la acest angajator clasat în Topul Undelucram.md 2023.

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.md