Distribuie
Cum îți păstrezi calmul la birou folosind respirația
Fie că te pregătești pentru un interviu sau pentru o ședință importantă, modul în care îți gestionezi emoțiile este esențial nu doar pentru rezultatele de la job, ci și pentru sănătatea ta.
Dacă ți s-a întâmplat să ți se așeze o ceață pe creier în timp ce pregătești o prezentare, sau să simți că îți bate inima foarte tare sau transpiri în timp ce urmează să intri într-o ședință, simți, cel mai probabil, anxietate. Faptul că anticipezi ce e mai rău îți pune corpul într-o stare de alertă, iar sistemul nervos într-o stare de supraviețuire, în care devine imposibil să fii tu însuți și să dai tot ce e mai bun.
De multe ori, când apar astfel de stări, putem simți neputință, dar și o anxietate despre anxietate: „De ce simt din nou asta?”.
Înainte să intrăm în tehnici, e util să înțelegi puțin ce anume simți la nivel fiziologic. Asta te va ajuta să normalizezi sentimentele pe care le ai și să rămâi în zona rațională, în timp ce starea din acel moment prinde mai mult sens pentru tine.
Dacă ai senzația că la birou nu poți practica exerciții de relaxare, află că ai nevoie de doar un spațiu liniștit (poate fi pur și simplu biroul tău) și de câteva minute.
Iată câteva tehnici simple de auto-reglare prin care te poți liniști înainte sau după un interviu:
1. Închide ochii și conectează-te cu corpul tău.
O zi la birou poate fi foarte solicitantă și activantă. Primul pas pentru a te liniști este să aduci atenția în interior și să observi senzațiile corpului. Automat se va relaxa și respirația ta. Pentru început, nu modifica respirația în niciun fel. Ia-ți timp doar să observi.
2. Mișcă-ți corpul și observă senzațiile.
Fie că faci puțin stretching, pe scaun sau în picioare, că îți rotești ușor capul, umerii sau încheieturile, exercițiile de mișcare blândă te vor ajuta să eliberezi tensiunea din corp și să cobori atenția din minte în corp.
3. Observă modul în care respiri.
Un treilea pas esențial este să îți aduci atenția în dreptul abdomenului, pentru a observa senzațiile și mișcările corpului atunci când respiri. Ulterior, adu-ți atenția în dreptul nasului și observă care sunt senzațiile. Încearcă pe cât posibil să respiri doar pe nas.
4. Păstrează focusul pe expir și permite expirului să fie mai lung.
Un expir mai lung îi comunică sistemului nervos că ești complet și pe deplin în siguranță. Asigură-te că dai tot aerul afară prin a trage abdomenul spre spate atunci când respiri. Verifică respirația și păstreaz-o calmă, lentă.
5. Practică un exercițiu de respirație.
După ce te-ai conectat cu respirația și te-ai mai liniștit, poți începe să practici un exercițiu de respirație. Iată două dintre cele mai eficiente.
- Respirația pătrată (4-4-4-4). Inspiri prelung pe nas în timp ce numeri până la 4, îți ții respirația în timp ce numeri până la 4, expiri ușor pe nas în timp ce numeri până la 4 și ții respirația afară în timp ce numeri până la 4.
- Respirația triunghi (3-9-6). Respiri pe nas în timp ce numeri până la 3, ții respirația în timp ce numeri până la 9, expiri ușor în timp ce numeri până la 6.
După ce ai reglat sistemul nervos folosind respirația, e timpul să-ți folosești imaginația. Adu în planul minții momentul care urmează și care îți creează anxietate. Imaginează-ți că totul merge bine, că oamenii au atitudine pozitivă față de tine. Imaginează-ți că te simți confortabil chiar și atunci când poate nu ai toate răspunsurile.
Nu subestima niciodată impactul a 5 minute petrecute cu tine, înaintea unui moment important la birou. Toate acestea te vor ajuta să aduci cea mai bună versiune a ta în orice context, indiferent de complexitatea task-urilor sau de stările celorlalți.
Mult succes!
Citește toate articolele despre
HR CoachDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
HR Coach
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.md