Compromisul în viața profesională ca o negociere ce aduce echilibrul

22.12.2022
4 min
Compromisul în viața profesională ca o negociere ce aduce echilibrul

Distribuie

„Eu nu fac compromisuri la job!”

Ai auzit vreodată replica aceasta? Sună cool, nu? Ei bine, dacă vrei să afli un adevăr mai nuanțat, realitatea este că doar sună.

Compromisul nu este ceva negativ. Din contră, este un proces extrem de benefic pentru orice relație profesională (și nu numai) din lumea de astăzi. Putem defini compromisul drept o negociere în care ambele părți renunță, în mod matur, la o nevoie individuală pentru a putea realiza împreună un obiectiv comun mai mare. 

Trebuie să știi că procesul compromisului la job presupune de multe ori o situație și de câștig, și de pierdere. Dar acest lucru este perfect normal, deoarece niciuna dintre părți nu obține chiar tot ceea ce-și dorește cu adevărat, dar fiecare face concesii pentru a ajunge la un acord care este acceptabil pentru ambele părți.

 

Compromisul este util în orice relație, însă este important să știm de ce îl facem și dacă ni-l asumăm 100%, întrucât, în caz contrar, acesta poate da naștere unor frustrări majore.

 

Compromisul = puntea pe care o traversezi în orice relație

Armonizarea perspectivelor și modelarea unei vieți împreună reprezintă abilitatea de a construi o relație. Acest lucru trebuie făcut fără să ne încălcăm propriile valori, limite și propria identitate de dragul relației. Este vorba mai degrabă despre a identifica drumul potrivit pentru a putea merge împreună sau, altfel spus, de a găsi echilibrul.

Dacă vorbim despre locul de muncă, putem spune că nu este foarte ușor să stabilești care sunt scopurile tale personale și care sunt așteptările managerului tău. Necesită timp să-ți dai seama care este diferența și cum poți menține un echilibru între ele. De aceea, sfatul nostru este să ai și capacitatea de a fi autonom, astfel încât să nu îți sacrifici visurile pentru altcineva.

Ce îți vom spune în continuare s-ar putea să nu fie pe placul tău. Totuși, dacă citești articolul până la capăt, te vei îmbogăți cu o informație, care, îți promitem, îți va fi de folos în toată cariera. 

La job este necesar să stabilești împreună cu managerul tău care sunt sarcinile pe care le ai de îndeplinit, iar unele, cu siguranță, nu-ți vor plăcea. Știi cum se spune: în viață mai trebuie să facem și ceea ce trebuie, nu doar ceea ce ne place. Cu toate acestea, trebuie să fii sigur de cine ești și de ceea ce vrei în viață.
 

Tu ești cel care deține controlul propriei destinații și meriți să faci schimbările necesare. Tu ești cel care va trebui să se gândească unde vrea să ajungă în viață și cum va ajunge acolo.

 

Atenție! 

Chiar dacă doar din instinct, managerul tău ar putea pune presiune asupra ta pentru a te transforma în cine i-ar fi lui confortabil să fii. Așadar, este necesar să îți dai seama dacă asta îți dorești și tu. În eventualitatea unei astfel de situații extreme, ai fi mulțumit să lași pe altcineva să-ți traseze obiectivele și visurile sau ai fi gata să te ridici de la biroul tău stabil și s-o iei de la capăt în altă parte? Va fi o alegere dificilă, mai ales dacă ești într-o poziție bună din anumite puncte de vedere în compania respectivă, alegere care poate însemna să te rupi de actuala companie și să te îndrepți către ceva care este mai interesant și mai bun pentru tine. Și care este, mai presus de toate, în armonie cu valorile, așteptările, obiectivele tale.

Fii conștient că toată lumea are visuri, aspirații și își creează idealuri în viață. Ce trebuie să primeze în viața profesională este decența în modul de a pune problema și igiena emoțională. De aceea, încearcă să diferențiezi obiectivele tale de cele ale managerului tău și de cele ale companiei în care lucrezi. Ideal ar fi ca toți oamenii să-și aleagă o profesie care să le placă, care să-i împlinească, pentru că, dacă nu se întâmplă acest lucru, va interveni acel compromis de care vorbeam mai devreme, care va apăsa mult asupra propriei fericiri și împliniri. Parcă pare din ce ce în ce mai dificil să te simți bine cu tine. Păstrează în minte: ce nu ține de tine nu poți schimba, concentrează-te pe ceea ce poți îmbunătăți.

 

 

Ești, probabil, cât se poate de conștient: a face ceea ce spune managerul tău sau ceea ce scrie în fișa postului este necesar pentru a câștiga salariul tău lunar. Nu uita însă că există modalități prin care poți schimba o parte din călătorie, astfel încât să găsești echilibrul optim în această relație. Se presupune că ar trebui să muncești din greu pentru a fi cine vrei și să-ți folosești propria identitate pentru a face alegeri care privesc propriul tău viitor de succes. Dacă vrei să mergi mai departe și, pur și simplu, nu pare posibil din poziția pe care o deții, îți recomand să ai o discuție deschisă cu managerul tău.

Dacă acesta nu înțelege motivele tale, ai oricând posibilitatea de a găsi o alternativă. Simplu de spus, greu de făcut: alege mereu ceea ce consideri că este mai bine pentru tine atunci când vine vorba de cariera ta. Pentru aceasta este nevoie să îți dai seama când este cazul să mergi mai departe și când să te mulțumești cu situația în care te afli. Oricât de dificil ți s-ar părea contextul profesional, nu uita că mereu vei avea la dispoziție posibilități concrete de a face schimbări la locul de muncă înainte de a decide să-l părăsești. Totul este să le cauți. Iar dacă ai un manager deschis, acesta te va ajuta să-ți găsești locul potrivit.

 

Sincer cu tine, sincer cu managerul tău!

Pleacă de la premisa nevinovăției. Exprimă-ți preocupările pe care le ai și nu te mulțumi cu nimic mai puțin decât ceea ce meriți. Te vei simți mai bine știind că ai făcut ceea ce era mai bine pentru tine în acel moment și că nu lași pe altcineva să determine unde mergi și ce faci în legătură cu propriul tău succes. Există atât de multe moduri de a te asigura că nu ești într-un blocaj. 


Îndrăznește să câștigi ceea ce știi că meriți!

 

Relațiile umane presupun schimburi, tranzacții emoționale. Ca atare, este firesc ca unele relații să ne ajute să ne dezvoltăm, iar altele să ne facă să ne simțim incapabili și nesiguri de noi înșine. Ține cont că o relație sănătoasă ar trebui să îți ofere o bază solidă pentru a explora lumea și a face cât mai puține compromisuri. Compromisul este o condiție strict necesară a relațiilor umane, dar trebuie folosit mereu cu măsură.

 

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.md