Distribuie
Despre provocările de Employer Branding în Republica Moldova
Reprezinți sau faci parte dintr-o companie mică sau mijlocie? Atunci știi cât de dificil este să atragi și păstrezi talentele de care ai nevoie pentru a-ți desfășura activitatea și pentru a crește.
Reprezinți sau faci parte dintr-o companie mare? Sigur ai experimentat provocarea mai sus menționată, doar că la tine dificultatea este și mai mare de a găsi acel factor diferențiator care să te poziționeze ca un lider de industrie.
Atragerea și reținerea talentelor rămâne o prioritate pe agenda companiilor de toate dimensiunile. Pandemia COVID-19 a transformat o piață deja competitivă într-o piață acerbă, așa că indiferent de dimensiunea companiei tale, trebuie să valorifici impactul brandului de angajator și a EVP-ului pentru a te diferenția.
Tot datorită pandemiei COVID-19, canalele digitale de comunicare sunt mult mai folosite și exagerat de încărcate, ceea ce înseamnă că fiecare companie trebuie să devină din ce în ce mai creativă în identificarea tuturor oportunităților de maximizare a brandului său de angajator.
Internetul este suprasaturat de conținut și dezbateri despre Employer Branding, însă foarte puțini se adresează cu adevărat celor care se ocupă în mod direct de această acțiune. Datorită interacțiunii noastre zilnice cu specialiști HR, am putut observa ce probleme și provocări de Employer Branding există pe piața muncii din Republica Moldova în momentul de față.
„Employer Branding-ul nu este o prioritate.”
Fie că ești încă în perioada în care compania încă este concentrată pe survival mode, fie că ești în perioada în care compania are suficiente resurse și angajați, cel mai probabil Employer Branding-ul nu este pe lista de priorități. Dar ar trebui să fie.
Acțiunile pe care le desfășori zilnic pot fie să submineze, fie să te ajute să-ți dezvolți afacerea în următoarele luni, iar capacitatea de a atrage și de a reține oamenii cei mai potriviți companiei tale este esențială pentru creștere.
„Nu avem o strategie de Employer Branding bine definită.”
Când vine vorba de brandul de angajator, una dintre cele mai mari provocări ale clienților noștri este să reușească să oglindească în extern acele detalii care fac diferența în organizațiilor lor. Aceste detalii sunt extrem de valoroase pentru membrii echipelor, însă extrem de greu de expus într-o campanie de employer branding.
Însă, oricât ar fi de dificil (la început), o strategie bine definită de Employer Branding te ajută să recrutezi mai ușor și mai rapid, scazi fluctuația de personal din companie și primești mai mulți candidați la interviuri. Așa că setează-ți obiectivele, alege motto-ul campaniei, stabilește canalele și informațiile pe care vrei să le transmiți și monitorizează strategia în mod constant.
Fără predicții clare pe termen scurt, fără buget
O preconcepție des întâlnită este că Employer Branding-ul este o soluție inginerească și direct proporțională la problemele companiei: am problema x, atunci soluția y va funcționa; dacă aloc un buget mic, rezultatele nu contează; dacă aloc un buget mare, voi deveni peste noapte faimos.
Auzim des întrebările „Ce ne returnează această investiție de timp?” și „La ce KPIs putem să ne uităm ca să vedem care este ROI-ul?”. Campaniile de Employer Branding sunt personalizate pe valorile companiei, așadar răspunsurile celor două întrebări diferă de la angajator la angajator.
Pe de altă parte, empatizăm și cu oamenii din management: ei au în grijă o echipă și un proiect, iar dacă nu au siguranța că banii, efortul și timpul investite într-o acțiune de Employer Branding nu va aduce rezultatele dorite, nu pot aproba bugetul necesar. Până la urmă, este vorba de încredere și de viziune: cât investești acum pentru a câștiga mai târziu?
„Suntem prea mici/ mari, nu avem nevoie de Employer Branding!”
Atunci când managementul nu vede utilitatea investiției, este greu de obținut buget pentru Employer Branding. Însă ceea ce managementul pierde din vedere este faptul că Employer Branding-ul poate fi factor determinant în performanțele companiei, iar utilitatea investiției se traduce în susținerea departamentului HR și eficientizarea procesului de recrutare. Dacă faci parte dintr-o companie mică, ai nevoie de Employer Branding pentru a atrage top talents și de a crește. Dacă ești companie mare, ai nevoie de Employer Branding tocmai pentru a-ți menține angajații actuali fericiți și de a putea aduce mai multă forță de muncă pentru a deveni un lider în industria ta. Employer Branding-ul este necesar și pentru o companie cu 2 angajați și pentru companiile cu 20.000 de angajați.
Nu există departament de Employer Branding
Lipsa unui departament specific axat pe brandul de angajator nu este o greșeală, însă este una dintre cele mai mari provocări. De multe ori, Employer Branding-ul este împărțit între departamentele de HR, Marketing și PR - iar aici apare provocarea colaborării și a comunicării dintre echipe. Mai rău decât lipsa de comunicare este comunicarea anevoioasă care rezultă în transmiterea în exterior a unui mesaj inconsecvent, care nu face altceva decât să inducă în eroare și candidații, și angajații curenți.
Angajații actuali nu sunt puși în valoare
Ai auzit vreodată pe cineva vorbind despre cât de mult îi place job-ul pe care îl are, fără să-și menționeze colegii de muncă? Nici noi. Persoanele care își caută un loc de muncă vor să știe oamenii cu care ar lucra și ce părere au ei despre munca lor și despre cultura companiei. Foarte puține companii aleg să-și promoveze angajații și, drept urmare, recrutarea noilor angajați are de suferit, iar asta se întâmplă pentru că mulți angajatori nu realizează cât de eficientă poate fi prezentarea vieții de zi cu zi a angajaților actuali. Dacă nu știi că este eficient, nu creezi conținut. Iar dacă conținutul nu există, candidații nu se pot imagina lucrând în echipele companiei tale.
Soluția? Umanizează-ți locul de muncă. Revenim cu un răspuns mai detaliat în următorul articol.
Nu există flexibilitate pe decizii și/ sau proiecte de Employer Branding
Când faci parte dintr-un grup mare de companii, libertatea de a acționa în regiunea sau în țara ta este constrânsă. Indiferent de mărimea proiectului, este nevoie de aprobări peste aprobări, ceea ce mai mult îngreunează orice acțiune de Employer Branding în loc să o propulseze. Faptul că nu există flexibilitate se traduce în bugete reduse sau chiar inexistente, precum și în alte tipuri de resurse limitate care înfrânează campaniile de Employer Branding să vadă lumina zilei.
Acestea sunt doar câteva dintre provocările de Employer Branding pe care le auzim zilnic în comunitatea noastră.
Pe final, îți oferim 3 idei la care să te gândești atunci când se ridică întrebarea „Merită sau nu să investesc în Employer Branding?”
-
Conținutul individualizat nu doar atrage candidații potriviți, dar îți salvează timp și bani. Așadar, investești timp și bani la început pentru a salva timp și bani în anii ce urmează. În timp, cele mai puternice branduri de angajator se diferențiază cu mult mai multă ușurință față de competitori.
-
Un brand de angajator sănătos atrage cei mai buni candidați și păstrează cei mai valoroși angajați. Employer Branding-ul oferă încredere angajaților, potențialilor investitori și clienților.
-
Un brand de angajator cât mai tailor-made pe cultura organizațională ajută candidații să găsească angajatorul potrivit, ceea ce ajută la creșterea ratei de retenție.
Hai să vorbim!
Ia legătura cu Cristina, Aura sau Sabina sau fă-ți direct cont de angajator pe platforma noastră.
Citește toate articolele despre
Fara categorieDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Fara categorie
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.md