Stay Interview: ce este și cum poate ajuta experții din HR?

19.10.2023
4 min
Stay Interview: ce este și cum poate ajuta experții din HR?

Share

 

În ciuda a ceea de pare, stay interview nu este o discuție unu-la-unu în care expertul de HR încearcă să convingă un angajat să rămână în companie. Acest tool de Resurse Umane este, mai degrabă, o întâlnire față în față cu un angajat care are deja o vechime lungă și performează bine, prin care expertul de HR încearcă să descopere ce anume din compania lor îl determină pe acel angajat de top să revină zi de zi la locul de muncă. În plus, stay interview poate fi și o modalitate de a înțelege ce ar putea determina acel angajat super valoros să înceapă să caute un alt job.

Interviurile de stabilitate se desfășoară cu suficient timp înainte de o potențială plecare a angajatului, astfel încât să se poată identifica și corecta în avans o eventuală problemă. 

Foarte important pentru HR: Când sunt realizate corect, interviurile de stabilitate pot avea un impact extrem de pozitiv asupra ratei de retenție a angajaților. Cheia este bateria de întrebări și cum HR-ul interpretează răspunsurile angajatului. Iată un set de întrebări de interviu structurate pe categorii, ce poate servi drept ghid pentru experții de Resurse Umane. 

 

Întrebări pentru stay interview

 

Întrebări personale/specifice

Sfat pentru HR: În căutarea unui dialog autentic și constructiv cu angajații dvs. în cadrul stay interview, puteți aborda și întrebări mai personale și specifice pentru a obține o înțelegere mai profundă a nevoilor și așteptărilor lor individuale:

 

1. Care sunt pasiunile tale?
2. Este mai important pentru tine să ai un job provocator sau să poți excela în poziția ta?
3. Cât de des preferi să primești evaluări formale ale performanțelor?
4. Planurile tale pe termen lung implică lucrul în această companie?
5. Simți despre companie că îți oferă oportunități de avansare în carieră?
6. Ai reușit să găsești un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală în rolul tău?
7. Poți să-mi povestești despre o situație în care ai depășit responsabilitățile tale obișnuite?

 

Întrebări Generale 

Sfat pentru HR: Cu toții știm că este esențial să creăm un employer brand puternic pentru compania noastră. La aceasta poate contribui și interviul. De aceea, la efectuarea unui stay interview, puteți adresa angajatului câteva întrebări generale despre ei înșiși, munca lor și obiectivele lor de carieră. Unele întrebări generale pe care le puteți adresa în cadrul unui stay interview includ:

 

 8. Care este jobul visurilor tale?
 9. La ce te gândești în timpul drumului de la și către locul de muncă?
10. Ce aspect determină dacă o zi de muncă a fost un succes sau nu?
11. Care este metoda ta preferată de primire a feedback-ului?
12. Preferi să lucrezi în echipă sau individual?
13. Dacă ai alege, ai prefera să lucrezi în birou sau remote?
14. Care este programul tău de lucru preferat?
15. Cât de important este pentru tine să ai parte de noi provocări profesionale în mod regulat?
16. Dacă ai câștiga la loterie, ce ai face?
17. Care sunt obiectivele tale de carieră pe termen lung?

 

 

Întrebări Despre Job 

Sfat pentru HR: Alte întrebări pe care le puteți adresa în cadrul unui stay interview se referă la jobul angajatului și experiența lui în companie. Aceste întrebări vă pot ajuta să identificați domenii în care puteți îmbunătăți procesele, procedurile sau fluxurile de lucru pentru a sprijini angajații. Câteva întrebări despre job pe care le puteți adresa angajatului includ:

 

18. Ce așteptări ai de la ziua ta de lucru când vii dimineața la job?
19. Ce crezi că nu se va întâmpla în nicio circumstanță în ziua ta de lucru la job?
20. Simți despre companie că recunoaște angajații pentru performanța lor?
21. De ce resurse ai avea nevoie pentru a accelera progresul în carieră?
22. Cum putem îmbunătăți experiența ta cu compania?
23. Ce feedback crezi că ar fi util să primești și nu îl primești în prezent?
24. Ce oportunități ai dori să ai în actuala ta poziție pe care încă nu le ai?
25. Există domenii în care simți că ar putea compania să fie mai flexibilă pentru a avea tu  o experiență mai bună?
26. Dacă ai putea schimba ceva în companie, ce ar fi?
27. La ce ți-ar fi cel mai greu să renunți dacă ai pleca din poziția ta către o altă funcție?


Bune Practici pentru Stay Interview

 

Prioritizarea Comunicării Bilaterale

Există o condiție esențială pentru stay interviews care ține de cultura companiei. Pentru ca interviul să fie productiv și să genereze feedback sincer, este necesar ca angajații să aibă încredere în conducerea companiei. Dacă tipul dvs. de cultură organizațională pune accent pe ierarhie și separare între conducerea superioară și angajați, este posibil ca interviurile față în față să nu fie cea mai bună metodă de colectare a feedback-ului. Până când comunicarea bidirecțională nu devine o valoare de bază și o piatră de temelie a culturii dvs., stay interviews nu vor fi productive.

 

Alegerea unei Locații Confortabile

La fel ca în cazul unui interviului de exit, este de dorit ca angajatul să se simtă cât mai confortabil, astfel încât feedback-ul să fie cât mai personal și, deci, sincer. Dacă este posibil, întrebați angajatul unde ar dori să aibă loc interviul și fiți flexibil în privința locației - este posibil să dorească să iasă din birou și să meargă la o plimbare sau să viziteze o cafenea din apropiere, deci adaptați-vă cerințelor lor pe cât puteți.

 

Alocarea Timpului Necesar

Un stay interview poate dura între 20 de minute și o oră. Spre deosebire de un interviu de exit, în care aveți o listă stabilită de întrebări de parcurs, un stay interview ar trebui să fie adaptat și mai atent în funcție de persoană. Angajații rămân în companie din motive diferite de la caz la caz, alocați, deci, cât timp este nevoie pentru a înțelege pe deplin și satisfacția, dar și frustrările colegului.

 

În concluzie

… stay interviews sunt un instrument valoros pentru specialiștii în resurse umane, oferind informații cruciale pentru menținerea angajaților cu performanțe ridicate. Integrarea întrebărilor generale și personale în acest proces aduce în prim-plan nevoile și așteptările individuale, contribuind la crearea unui mediu de lucru motivant și la retenția eficientă a personalului. Este un demers proactiv ce conturează un brand de angajator atractiv, bazat pe comunicare transparentă și adaptabilitate continuă.
 

Read all the articles about

Organizational excellence HR Coach

What I read is worth it:

Are you HR? Find out how to recruit effectively!

Join the club of employers with high retention rates and low recruitments costs.

I want to know

Want to make your work easier?

We guide you on how to manage your Employer Brand efficiently in the community.

Find out more

Comments

0 comments

Subscribe to the Newsletter

Read articles of interest from Undelucram.md contributors